Oakfarm. Min Aspergerblogg

April 29, 2013

Kalla fakta och de bigotta antivaccinmänniskorna

Filed under: Provaccin — oakfarm @ 1:13 pm
Tags: ,

 
Om inte media klara att förmedla forskarvärldens konsensus om vaccin, GMO*, osv. Ja då för vi väl försöka själva.

Suck, tv 4:as Kalla fakta har tydligen låtit antivaccin rörelsen komma till tals (12, 3, 4, 5). Jag har tidigare kritiserat antivaccinrörelsen så många gånger att det är onödigt att upprepa mig själv igen. Låt mig bara skriva att de är bigotta! Att inte erkänna att man föds autistisk, utan påstå att autistiska – som jag – är skadade, sjuka, m.m. är isig bigott. Lägg då till den hemska retoriken från rörelsen om att vaccin tar barn från sina föräldrar (jag har en gång själv fått en sådan kommentar på denna blogg). Som om autistiska inte skulle vara sina föräldrars barn. Det sistnämnda utvecklar den fantastiska Orca i följande blogginlägg, Sometimes antivaccinationists reveal more than they intend about why they blame vaccines for autism.

Det finns en viktig fråga som gör Kalla faktas val av ämne ännu värre. Nämligen att vaccin är en av de saker som läkemedelsbolagen gör rätt. Det finns ingen seriös invändning mot det, vacciner fungerar och har varit den mest lyckade folkhälsosatsningen någonsin. Det hindrar inte att enskilda vacciner kan ha problem, men de som har upptäck problemen har varit riktiga forskare, inte konspirationsteoretiker inom antivaccinrörelsen. Men tillbaka till Kalla fakta och frågan jag nämnde i börja av stycket, det finns saker som läkemedelsbolagen gör fel. Varför, varför, “granskar” de vad läkemedelsbolagen gör rätt, inte vad de gör fel?

*Jag vet att det är provocerande, men fakta talar för att vi inte har någon bra anledning att frukta GMO.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

The Rubric Theme. Blog at WordPress.com.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

