Något som irriterar mig

För några veckor sedan lyckades Newsmill irritera mig ganska ordentligt genom att publicera några artiklar skrivna av anti-vaccinmänniskor, och då menar jag den typen av anti-vaccinmänniskor som inbillar sig att vaccin orsakar autism. Jag blev så irriterad att jag, i egenskap av autodidakt med AS, skrev ett svar till artiklarna, men newsmill valde att refusera det, och det må va hänt. Jag vet inte riktigt varför just deras åsikter gör mig så upprörd, i och för sig finns det en lång rad anledningar att ogilla deras kampanjer, i första hand eftersom kampanjerna kan leda till att barn råkar illa ut, men det kan också nämnas att deras alarmistiska retorik med påståenden om att autism skulle vara en “epidemi” eventuellt även kan skada oss med autismspektrumstörningar.

Hur som helst, här följer fyra stycken anti-anti-vaccinklipp som jag har hittat på youtube. Inte för att youtube-klipp är en bra vetenskaplig källa, men whatever. (Klippet med Penn Jillette är inte Safe for work, som de säger på andra sidan Atlanten.)

Leave a Reply

