Varför blir vi bra skådespelare?

Svaret på rubrikens fråga är enkelt, det sägs att de med Asperger och andra former av Autism ofta tvingas “spela teater” för att passa in i samhället. Kan vara sant, det låter logiskt. För mig fanns det hur som helst en annan faktor som motiverade mig att lära mig kroppsspråk. Som barn tyckte jag det var svårt att säga vad jag vill, svårt att göra min stämma hörd, så jag utvecklade mitt kroppsspråk för att uttrycka min vilja. I alla fall har jag några minnen när jag gjorde på det sättet.

Helt ärligt jag gjorde det så sent som förra veckan. Det var så här att min chefs dotter kom förbi på jobbet, hon var synligt gravid och jag visste inte om jag skulle kommentera det eller inte. Så jag råkade göra som så att jag stirrade på hennes mage, tills hon själv kommenterade det. Det var oartigt av mig.

Leave a Reply

