Den coolaste nördplatsen i solsystemet

En lustig teori – jag gillar inte att använda ordet “teori” eftersom det nog inte är speciellt vetenskapligt – är att asperger och andra former av autism ökar och att det är för att asperger är “nördsyndromet” och nördar har börjat att fortplanta sig. Nördar träffa varandra över nätet eller på innovativa teknik hot spots som Silicon Valley, gifter sig, skaffar barn och för vidare sina gener, sina gener med inslag av autism i sig.

Sedan såg jag ett youtubeklipp med en Silicon Valley pionjär vid namn Jaron Lanier som hävdar att vi – här gillar jag inte att använda ordet “vi” eftersom jag inte vet hur mycket man ska identifiera sig med sin diagnos – inte bara förökar oss utan också har skapat en egen religion. Yep i följande klipp säger han att tron på singulariteten är en religion och han pekar speciellt ut män med asperger som troende. Jag vet inte, att dyrka teknik och naturvetenskap, det är väldig mycket av stereotypen att “Aspies” älskar teknik och naturvetenskap.

One thought on “Den coolaste nördplatsen i solsystemet

Leave a Reply

