En hjälte?

Jo, jag är imponerad av att Francis Fukuyama gick från att vara en amerikansk neokonservativ till att rösta på Obama. Jag misstänker att det är få som gör så, vågar tänka om. Det är synd om man har all denna information tillgänglig via nätet, men bara använder den till att bekräfta sina egna fördomar. Nu kommer jag till min poäng, eller en av mina poänger, när det gäller ett ämne som autism där vi inte har vetat speciellt mycket, förutom då att det finns klara genetiska faktorer, skulle det vara bra om folk vågade vara som Fukuyama och tänka om sina åsikter när ny information kommer.

Leave a Reply

