Kommande bokrecension

Många av mina inlägg här har berört positiva aspekter med autismspektrumtillstånd, och det finns, men det ska inte glömmas att det också finns negativa. Det finns en anledning till att det kallas för en funktionsstörning. Det finns en anledning till att föräldrar i en del fall är så desperata att de tar sina autistiska barn till charlataner som lovar att bota dem – det sista är ett ämne jag antagligen kommer att återkomma till. Därför är det värt att nämna att jag ska försöka recensera Ska det vara så här? av Helena Dahlstrand, en bok som vad jag kan avgöra inte dukar för problemen som följer med neuropsykiatriska funktionsstörningar. Förhoppningsvis kommer jag att i dagarna få ett recensionsexemplar av boken.

För tio år sedan fick jag en essä om Douglas Coupland publicerad i Västerbottenskuriren, det är min största merit som "kulturskribent".

Leave a Reply

