Goda nyheter : (eller jag är inte dr Frakenstein, ännu)

Jag får vara imponerad av svenska folket, trotts antivaccinrörelsens, trotts Anna Wahlgren, trotts Annika Dahlqvist*, osv har vi stort förtroende för de livsviktiga barnvaccinera: Rekordförtroende för barnvacciner.

Jag har faktiskt fått en hatfylld kommentar till en annat inlägg där jag försvarade vaccin. Men antivaccinrörelsen säger, utan bevis, att autism är en vaccinskada. Mao ser de mig som ett misslyckat medicinskt experiment. Dessutom jag är på väg till en föreläsning i Kemiskt biologiskt centrum, Umeå universitet. Att studera i en byggnad med det namnet borde vara tillräckligt för att den genomsnittliga anti-vaccinmänniskan ska se mig som dr Frankenstein. Så varför bry sig om någon av dem lämnar en hatfylld kommentar? Man kan kan inte bli omtyckt av alla.

* Hur antivaccin hon är vet jag inte riktig. Jag misstänker halvt om halvt att hon både vill äta kakan och ha den kvar. Vara tillräckligt anti-vaccin för att inte reta sig med den ilskna svärmen i kommentatorfälten till hennes blogg, de som länkar till mercola.com och naturalnews.com. Och samtidigt inte uttala sig för negativt för att inte ses som för oseriös av det medicinska etablissemanget.

Leave a Reply

