Better living through Youtube

Det är anmärkningsvärt hur stor roll youtube numera spelar i mitt liv. Visst det finns massor med skräp, t.ex. måste antivaccinvideos nämnda, eller videon med någon flicka som hävdar att all cancer kan botas med bakpulver. Men det finns bra videos om vetenskap och jag tänkta ta upp andra ett annat ämne. Igår började jag skriva på ett brev till en kille jag följer på Youtube (samma kille som tidigare publicerade en av mina väldigt amatörmässiga videos på sin blogg). Ett brev med en kort fråga som berör min framtida karriär.

Men när jag skrev på brevet insåg jag att jag inte kunde skicka det, att det skulle vara bättre att göra en video där jag stället min fråga och ladda upp videon på youtube. Jag gillar tanken på att använda youtube som ett sätt att nå drömjobbet. Och det skulle inte vara något speciellt spektakulär användning av youtube. På en asperger blogg, har jag t.o.m. sett påståendet att man kan använda youtube för att finna kärlek , eftersom “kreativitet är attraktivt”Landon's Love Tips: 5 Parts of a Long Range Plan for Finding Romance for People with Asperger's Syndrome (samma asperger/autismblogg jag länkar till i “min bloggroll”).

Vilken tanke, hitta både, i bästa fall livslång, kärlek och drömkarriär genom youtube. Fast jag förstår inte hur det förstnämnda skulle fungera. Ja, populära video-bloggare får kanske fan-girls/fan-boys, men hjälper verkligen det för att hitta kärlek?

Leave a Reply

