Vad jag ville bli när jag blir stor : eller en kommentar till en länkning

Jag upptäckte att specialnest.se hade länkat till min blogg som exempel på en inspirerande npf-blogg. Något jag är tacksam över och jag ska försöka vara mer inspirerande i fortsättningen. Även om det är väldigt ytligt är nog detta en av de inspirerande inläggen jag skrivit nyligen: Ska jag söka jobb på universitet i Montreal?. Sedan är det inspirerande att skriva ner vad jag ville bli “när jag blir stor”? Jag kan berätta att när jag var sexton ville jag bli cirkusartist eller cykelbud. Nå ja, det ger mig i alla fall en ursäkt att posta två videos, jag tycker jag har haft för mycket text och för lite media på senaste tiden.

Jag kan jonglera med tre käglor men att kasta upp käglor i luften och sedan fånga dem är inte tillräkligt för att kunna uppträda. Jag borde ha tränat tio, tjugo gånger mer än vad jag gjorde, bara för att vara i närheten av att bli en artist. Båda de två drömmarna är en sådan kontrast till vad jag ville bli när jag var barn, inte tonåring, på låg- och mellanstadiet ville jag bli marinbiolog. Att vara en marinbiolog är en vuxnare önskan än att vilja vara en cirkusartist , eller hur? Plus en annan skillnad mellan att vara en vetenskapsman och de andra två är att den första handlar om huvudet och de två andra handlar om kropp. Kanske det var självklart för dig, men jag behövde en hel del tankeverksamhet innan jag hittar denna formulering . Att arbeta med huvudet eller med din kropp i ett ämne som jag kanske kunde ha skrivit mer om, men jag lämnar det här.

Leave a Reply

