Nätdejting om du tycker ditt självförtroende är för bra

Logo-Tinder.svg

En anledning till att jag valde just fredagar som “bloggdag” när jag bestämde mig för att uppdaterar minns en gång var att andra dagar redan var upptagna i mitt schema. T.ex. var torsdag min “nätdejtingsdag”. Dejtingsidor fungerar ju inte så jag tänkte det skulle vara bra att bara besöka en sådan sida en gång i veckan. Det är ingen mening ge med att bli frustrerad oftare än så.

Japp frustrerande. Man kan fråga sig varför nätdejting inte fungerar för mig. Folk tror utseende spelar roll och visst jag kanske ser inte lika bra ut som jag gjorde för tio år sedan. För jag är över över 35 och ingen som är över 35 ser lika bra ut som de gjorde för tio år sedan. Men jag ska inte skriva en onödig utläggning om åldrande. Det är helt enkelt så att dejtingsidor är frustrerad.

Första gången jag provade en dejtingsida var för tre år sedan (och hade en profilbild från 2012 då jag var ung och vacker, haha). Som en pojke som letar efter en kvinna var problemet att det gick veckor mellan att någon överhuvudtaget besöker ens sida. Det var frustrerade. Men jag ska inte sticka en för stor offerkofta. Jag vet naturligtvis att tjejer har sina minst lika frustrerande problem med den typen av sidor (som jag har frågat förut, fungerar det bättre för samkönade par?). För tjejer kanske Tinder är bättre av den anledningen, killar kan inte skriva till dem hur som helst. För män kvarstår problemet. Det sagt, snälla missförstå mig inte. Jag föreslår inte att kvinnor ska vara mindre kräsna på dejtingsidor. Det tillhör livet att bli “ratad”, någon gång har jag t.o.m. varit den som avvisar.

Förresten om jag ser en tjej på Tinder som skriver något i stil med att hon inte vill ha något seriöst, eller något annat som mer eller mindre indikerar att hon skulle vara ute efter sex och inget mer, tänker jag att det är någon typ av vetenskaplig studie för att se hur många killar som sveper höger. Även om 100 % av de få Tinder-profilerna som är på det sättet skulle vara äkta, skulle det vara säkrast att anta det bara var en undersökning.

Leave a Reply

